miiinis

Alla inlägg under mars 2011

Av miiinis - 28 mars 2011 20:33

Ja, igår så var vi iväg på dop, jag var pigg å någon annan var BAKIS!!!  

Lilla Rasmus skötte sig exemplariskt, pratade lite, sjöng lite och sparkade lite med benen under dopklänningen, som Gunilla hade sytt. Kalas snygg!!!


  

Jenny, Patrik å Rasmus


  Fina tårtan som var beställd från Nordells i Arvika...

     Den var inte bara fin utan väääldigt god också.


Jag tror Rasmus gillade gammelmoster igår, för han skrattade (det brukar han inte göra) och skulle hålla fingret, charmtrollet   


  "Hörredu farmor, låt bli min telefon annars så..."

  

Godingen!


Puss å kram!

Av miiinis - 27 mars 2011 18:44

Ja, så kände jag igår eller rättare sagt i natt när jag skulle hämta Jonny i Skived. Han var på fest hos Jenny och jag fick äran att vara chaffis, jag förstår inte varför jag kände som jag gjorde. Jonny hade programerat GPSn så det var bara att följa den, så det var inte för att jag inte skulle hitta dit.


Jag kände hur det började när jag närmade mej Kil å skulle åka igenom där och inte nog med att jag inte fick in skärpan på linserna, det var hur mycket folk som helst ute i Kil och bilar överallt (det kändes som det i alla fall) och sen hade jag hjärtklappning hela vägen till Jenny. När jag kom dit så var jag så stressad så jag skakade och    slog som bara den.

Sen när vi åkte hem å hade åkt ut från Kil, så fick jag en bil   bakom mej som blinkade med helljuset 3 gånger å det gjorde ju inte saken bättre direkt men sen när den    åkte om mej, så stängde jag aldrig av helljuset, bara för att ge igen. Troligtvis så är det väl volten som sitter i bakhuvudet, det var precis samma vägförhållande som som då. Bar väg fin väg å -4 grader, så jag fick väl en liten flashback. Men skitjobbigt i alla fall.


Så vi var hemma 03:30 trodde vi ja, hon var ju faktiskt 04:30 för vi drog ju fram klockan en timme. Så det blev inte många timmars sömn eftersom vi skulle på dop idag men det var inte jag som var bakis   


Puss å kram!

Av miiinis - 23 mars 2011 21:55

Ja, jag vet att jag är dålig på att uppdatera, förlåt!!! Det är ingen idé att jag säger att jag ska bättra mej för det kommer inte att hända ändå, men jag kan ju göra ett försök eller?!


Ja, vad har hänt sen sist, hmmmmmm.....  Men herregud, INGENTING????? Jag kom ju på massor av saker jag skulle skriva om förut men eftersom jag inte kommer på vad det är, så var det nog inget viktigt   


Nä, det är ingen idé att sitta här å försöka skriva något när man inte kommer på något. Ha det gött alla goa!


Puss å kram!

Av miiinis - 8 mars 2011 14:16

 Ja, då har man varit till Arlanda tur å retur igen å det var lika tråkig väg nu men det gick mycket lättare att köra, för jag visste att Jonny skulle komma hem. Det har varit en fruktansvärt lång helg, lördagen gick jag som i dvala, gjorde ingenting utan bara va. Söndagen blev det heller inte mycket gjort, hade en plan om att tvätta bilen men jag somnade visst några timmar på dagen. Gick å la mej vid 19:30 på söndagskvällen och somnade, Jonny ringde runt 21:30 och då hade jag väntat hela dagen på att han skulle ringa. Trodde inte att jag skulle kunna somna om men det gjorde jag.


Det var sprättlätt att gå upp på måndagmorgon för jag visste att IDAG skulle han komma hem   . Gick superbra att jobba, vet inte när det gick så lätt att jobba. Slutade vid 15:30 åkte hem, gick ut med Azlan, bryggde en kopp kaffe och satt å pratade med P-A när Jonny ringde, då hade han fått sitt plan ombokat så han skulle komma till Arlanda vid 22 tiden istället för 00:00 och då var klockan ca 16:45, så det var att slänga i sig kaffekoppen, hoppa i bilen å åka till Grums för att hämta P-A, sen var det raka spåret till Arlanda.


När vi kom fram till Arlanda så parkerade vi å tog oss en kopp kaffe, sen var jag ju tvungen att gå in på toa också, så jag gick in och sen när jag var klar så skickade Jonny meddelande att han hade landat så jag tänkte att då stannar jag kvar å möter honom. Ringde till P-A (som satt kvar i bilen) å sa att jag stannar å möter Jonny, å då berättade han att vi höll på att få böter, för det kostade visst att stå där å vänta. Å vart dom skyltarna var, det vet inte jag för jag såg inga. Hur som haver så gick jag ut å där stod det en surmule å sjöng för sig själv att "på Arlanda är ingenting gratis" Men vi klarade oss undan böter i alla fall.


Vi var hemma vid 02:45 inatt å gissa om det var skönt att lägga sig i sängen med sin älskling bredvid sig   


Puss å kram!

Av miiinis - 5 mars 2011 18:34

Har precis tänt i kaminen å ska alldeles strax tappa upp ett skumbad. Har kommit in i en "badperiod" tycker det är jätteskönt att lägga sig i ett bad å bara känna hur kroppen slappnar av. Pratade med Jonny förut via Skype, kändes skönt att få se honom när han är så långt ifrån mej. Han hade varit upp på scenen å visar sig, han hade fått jätte mycket applåder men det berodde nog på att han hade minst med kläder ;) Så i morgon vid samma tid ska han upp igen å tävla. Men det var väl väldigt vad segt det var att tända i kaminen idag då, men det tar sig sakta men säkert. Ikväll kommer jag nog inte att bli uppe sent, det lämna som om jag var på ett väldigt kalas igår, helt färdig. Så nu blir det att krypa ner i badet änden blir det nog att krama kudden. Ha det gött alla goaPuss å kram!

Av miiinis - 5 mars 2011 13:49

Jösses så trött jag är   , det känns efter att man har kört ca 67 mil. Körde Jonny till Arlanda inatt, eller rättare sagt han körde dit å jag hem. Han ska till Manchester, England på tatueringsmässa över helgen, så jag ska åka till Arlanda på måndag eftermiddags/kvällingen å hämta honom   .

 

Det var lite tufft att gå upp vråltidigt igår (fredag) å sen köra Arlanda tur å retur, så nu har jag sovit lite grann men är fortfarande stentrött. Så det kan nog sluta med att jag går å kramar kudden igen, 6 timmars sömn på 24 timmar räcker inte för mej.

 

Det var skitjobbigt att åka ifrån honom på Arlanda å ännu jobbigare när jag kom hem till ett tomt hus, helt tomt var det ju inte för jag har ju Tussen, Frank å Azlan men inte min älskling. Det kommer bli en lååång helg   . Men Jonny ringde förut å det var så konstigt för jag drömde om honom å då ringde han, jätteskönt att få höra hans röst.

 

Nä ni, jag får nog gå å krama kudden lite till innan jag somnar här vid tangentbordet, blir nog mer uppdatering sen.

 

Puss å kram!

Skapa flashcards