miiinis

Alla inlägg under januari 2012

Av miiinis - 27 januari 2012 21:15

Oj va svårt det va att komma på någon bra rubrik, men men, det får gå ändå  



Ja ni, idag har det också varit lite ledsamt  , Majsan som har varit, vad då varit? Hon är fortfarande min arbeskompis har gått i pension, efter 27 år på Klingan. Det kommer bli konstigt till veckan när hon inte är där och det kommer säkert bli lika konsigt för henne att inte åka ner till jobbet.






   


Det är ganska komiskt, när jag var liten å Maja jobbade på Ica Närmarknad, då brukade jag sitta i hennes knä när hon satt i kassan och sen så har jag även ritat en teckning till henne. Å nu så är vi arbetskompisar. Världen är allt bra liten. Men uh så gött hon kommer att ha nu, men hon kommer väl inte sitta still 1 sekund om jag känner henne rätt   Å till sommaren så ska jag efter typ, 5-6 år åka å hälsa på henne i sommarstugan.



Puss å kram! 

 


Av miiinis - 22 januari 2012 17:54

Ja i torsdags var det ingen höjdar dag, först så begravde vi min morbror Kjell. En mycket fin begravning men oerhört jobbig, tårarna ville aldrig ta slut. Efter begravningen så åkte vi närmaste till Solbergskyrkan å drack kaffe och åt smörgåstårta, och när prästen började läsa upp kondoleanserna så började tårarna rinna dirket. Det känns så ofattbart att han inte längre finns bland oss, som en levande person alltså, jag vet att han finns med oss ändå, alla dagar.



Syrran tog lite kort som har skickat till mej, själv hade jag inte en tanke på att ta med kameran.



Här är blommorna från oss, Mamma & Pappa, Tommy & Ingmarie, Gunilla & Ove och från mej & Jonny



Från Kjells barnbarn och barnbarnsbarn




Som om det inte räckte med ledsamheter den dagen, så är vi åkte hem så fick jag reda på att min bästa kompis mamma hade gått bort. Mina tankar till Christer, Stina å Maria och Jappis så klart. Ni vet vart jag finns om ni behöver något. 



Puss å kram!    

Av miiinis - 9 januari 2012 20:03

Idag somnade min älskade morbror in. Han fick en hjärnblödning igår å fick en kraftig i natt/morgonen å somnade in. Kan liksom inte fatta det, han ska ju bara finnas där, inte för att jag umgicks med honom dagligen eller så, han ska bara finnas där. Man pratade ju alltid när han å Alice kom in på Ica. 


När vi flyttade hit till Långsta, då var det han som hjälpte oss att köra upp möblerna hit i sin lastbil. 


Kjell å Alice på brorsans 50 års/bröllopsfest 2010




   



R.I.P älskade Kjell

Av miiinis - 2 januari 2012 20:04

Ja, då har ett år till passerat. Å jag måste säga att året som gick var mycket bättre än det förra (2010). Vad är det som har hänt 2011 då? 


I början av februari skaffade jag mej en Iphone 4  , kanontelefon, (har inte hatat den en enda gång) dagen efter skar jag mej i fingret i skärmaskinen, så det var bara att åkta till farbror... nä, nu skrev jag fel, tant doktorn å få fingret omsett. Det gjorde jävligt ont, inte att få det omsett, jo förresten, det gjorde det visst det men jag menar att skära sig i skärmaskinen.



 
Lilla fingret  



Veckan efter så satte vi in en kamin, gissa om vi har använt den flitigt. Den var värd varje krona




En mycket vanlig syn hos oss  



I mars så var vi på dop, det var gullungen eller prinsen som han kallas, Rasmus som döptes. Kommer ihåg att det var någon som var extremt bakis    den dagen, å det var inte jag  



Prinsen!!!



I maj bokade jag tid hos Linda, på Attitude Tattoo Studio i Moss, Norge, för att få Azlans porträtt tatuerat och jag fick tid i början på augusti. 



Fredagen den 5 augusti bar det iväg till Moss, å resultatet blev ju bättre än bäst. Är sååååå stolt över min otroligt fina tatuering



Orginalet



Tatueringen



Dagen efter, 6 augusti blev Azlan Svensk UtställningsChampion!!!!! Blev så otroligt glad, stolt, allt på samma gång tror jag, så det kom allt en liten tår. Så nu tillhör han "svampfamiljen"



I september fyllde Jonny år och jag överraskade honom med en resa till Helsingfors med Lenny å Johanna. En kanonresa från början till slut.





I oktober bestämde vi oss för att vi skulle måla i stora badrummet och resultatet, KANON!!!! Vi skulle bara måla men det slutade med att vi köpte nya badrumsmöbler också.





Före:





Efter:




Det är väl i stort sett hur år 2010 sett ut och det känns som att 2012 kommer att bli ännu bättre.



Puss å kram!     

 

 



Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar

Skriv gärna en rad...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards