miiinis

Alla inlägg under februari 2012

Av miiinis - 26 februari 2012 19:38

Det finns saker som gör mej irriterad och några av dom sakerna är hundar som får uppföra sig hur som helst å matte eller husse säger inte ifrån och sen så är det faktaböcker, där dom inte vet sanningen. Ska vi börja med irritationsmomentet 1?


NR 1. Alla hundar kan inte gå ihop med andra hundar, det förstår jag, men hunden ifråga (som varit kompis tidigare) börjar betee sig som en idiot, i mina ögon. Den här hunden morrar så fort han/hon ser Azlan å Azlan har ALDRIG gjort denna hund något. Azlan och den här hunden lekte förut när han/hon var mindre men nu blir han/hon VANSINNIG så fort han/hon ser Azlan. Å det som stör mej mest är, att matte inte säger ifrån ordentligt. Det är väl bara att "ta tag" i hunden å berätta att den gör fel eller??? Tänk om Azlan skulle betee sig så VARJE gång han ser han/henne, det skulle aldrig bli väl. Men dom kanske tror att det är ett okej beteende bara för att han/hon är en liten "gullig" ras. Blir såååååååå irriterad!!!


NR 2. Var inne på OBS idag, gick å kollade lite på bokrean och då hade dom en bok som heter "Att välja hund" å bulletokig som man är så kollade jag givetvis om Bullterrier var med och det var dom. Vart denna författare eller vad man ska kalla den som skrivit om raserna, har varit å fått uppgifter kan man allt undra. Var tvungen att ta kort på texten.


(Bild tagen ur boken Att välja hund)  



Det som jag reagerade på var bla
Inte vänlig mot andra hundar och håll hunden borta från andra bullterrier. Höll på att smälla av när jag läste detta, det stämmer inte på en fläck. Azlan bara älskar andra hundar, bufflig är han ju, men så är ju rasen. Herregud!!!!!


Nä, det var bara detta jag vill dela med mej av. Ha en fortsatt trevlig söndag


Puss å kram!

Ovido - Quiz & Flashcards