miiinis

Alla inlägg under april 2012

Av miiinis - 29 april 2012 18:27

Åh, vill inte att denna underbara dag ska vara slut. Uh å lite till va gött det har vart idag, efter att jag hade färgat håret gick jag å Azze en liten promenix på ca 2.6 km å sen gick vi ut på trappan å låg där i solen å njöt. Sen åkte jag å Jonny till Fryksdalshöjden till utsiktstornet där å tog lite kort men där drog det allt lite småkyligt.


 

Fatta vilket utsikt det var.



Efter att vi hade varit där en stund, åkte vi till Sunne till mormor å morfars grav, (vet inte när jag var där sist) och tog lite kort på graven och på kyrkan. Och som vanligt, får jag väl säga eller nä, Jonny hade det lilla objektivet med sig så det var därför han tog bättre kort än mej  


   

Skulle ta kort på en kråka som satt där å såg jättestor ut, men precis när jag skulle ta, så flög den men jag fick ju med vingarna i alla fall..



Ha en fortsatt trevlig söndagskväll


Puss å kram! 

Av miiinis - 29 april 2012 10:30

Sitter just nu med färg i håret, utväxten jag hade var inte att leka med. Har hittat en kanonfärg å sort, som heter "Perfect mousse" nr 4, för det första så luktar det ingenting, (innehåller ingen ammoniak) å sen är det superlätt att applicera å efter 30 min är det klart! 


 



Efter att detta är klart så blir det väl att bege sig ut å fota lite, herregud va kul det är att ta kort. Förut så tog jag alltid på auto men nu ställer jag in allt själv, fast jag måste ju erkänna att av alla dom kort man tar så är det inte så där hejsan hoppsan många som blir bra. Fast det kommer väl det också  



Nä, nu har jag inte tid med er längre, kanske återkommer senare idag med lite kort, det märks. Men tills dess, ha en fortsatt underbar söndag.




Puss å kram! 

Av miiinis - 28 april 2012 19:23

Idag har det varit en helt underbar dag, men det har blåst lite för mycket i min smak. Gillar hellre när det är helt vindstilla å gassande sol  , men det kommer väl det också.



Har varit å fotat lite idag, man får ju passa på när solen visar sig. När jag var iväg å tog kort första gången blev det inte något bra alls, men sen när Jonny följde med så gick det mycket bättre.



Här är lite kort från Bälsingebäcken...


             




Hoppas det blir fint i morgon också, så man kan bege sig ut å leka papparazzi i skogen  


Ha en fortsatt trevlig helg,


Puss å kram!   

Av miiinis - 19 april 2012 17:25

Har hittat ett par skor som är sååååååå snygga, så förhoppningsvis så får jag hämta dom imorgon. Annars får jag vänta tills på måndag


(Bild från www.brandos.se)



Puss å kram! 

Av miiinis - 16 april 2012 06:07

Igår eftermiddag så åkte jag å Jonny till Borgvik för att ta lite kort, å jag lyckades med att inte ta ett enda bra kort   medans Jonny tog kanonbra kort. Men men, man kan ju inte lyckas jämt eller???






Korten under här, är tagna precis likadant men med olika slutartider,
     



Efter att vi hade varit i Borgvik så åkte vi lite å hamnade i Säffle, å på vägen hem så åkte vi över Liljedal å då såg jag supersöta kossor. Hade nästan lust att ta med en hem...


KOSSA MED LUGG!!!!


Ha en bra dag,



Puss å kram!  







Av miiinis - 14 april 2012 18:33

Ja, nu har vi blivit lite fotogalna i vår familj, det började med att jag köpte nytt objektiv, syrran köpte ny kamera å det slutade med att vi också köpte ny kamera. Fast den nya kameran använder fotonörd 2,



Fotonörd 2  


Fotonörd 1  


Här kommer lite kort som fotonörd 1 har tagit



           



Å här kommer några kort som fotonörd 2 har tagit med nya kameran


       


Mygga har blivit vegetarian  



Ha en fortsatt trevlig helg



Puss å kram från fotonördarna           



 

Av miiinis - 3 april 2012 19:06

Jösses va kul det är att ta kort, nu när man har annat objektiv. Man får liksom lite mer "liv" i bilden tycker jag och sen att man kan zooma väldigt nära. Skitkul!!!  




Våren är på väg...



     

Visst ser det ut som om det är 2 fåglar som är i vattnet??



Sen "tvingade" jag med mamma å pappa ner till sjön, för att ta lite kort på dom. Pappa som bara "älskar" att vara med på kort, var säkert jättelycklig  



Fint kort på underbara föräldrar  





Ha en fortsatt trevlig kväll!




Puss å kram!     
     

Ovido - Quiz & Flashcards