miiinis

Alla inlägg under september 2012

Av miiinis - 24 september 2012 17:19

Blev allt lite paff i morse när jag tittade ut på baksidan å får då sen en älgkalv stå vid syrenhäcken, "vart är kameran???" var det första jag tänkte å gick å hämtade den. Smög ut på baksidan å får då se att även mamma å pappa älg står lite längre bort. Fick väl några si så där kort på dom, men klockan var ju 06:40   

 

   

Kalven...

 

     

Mamma älg

 

       

Pappa älg

 

Pappa älg kollade på mej som jag inte var riktigt klok, när jag satt där på trappan med kameran i högsta hugg

 

Puss å kram! 

Av miiinis - 13 september 2012 10:17

Ja som ni vet så var jag ju fruktansvärt fotosugen i lördags, men hade inget att ta kort på. Men på söndagen så åkte jag å Sara ner till sjön, så hon fick leka fotomodell    Vissa kort blev väl si så där men nu vet jag hur jag ska göra nästa gång, tror bestämmt att jag ska försöka mej på med "manuell fokus" istället för autofokus. Sara tyckte också det var skitkul, så detta var inte sista gången vi var iväg. Så vi får se vart vi ska vara nästa gång, det behöver ju inte nödvändigtvis vara nere vid sjön.

 

     

 

Puss å kram!

 

Av miiinis - 8 september 2012 17:59

Idag har det varit en sån där dag, varit så fruktansvärt fotosugen meeeen har inte haft en aning om vad jag skulle ha fotat. Har haft lusten men inte inspirationen, har velat ta porträttkort, arrangrat något snyggt. Men har inte haft någon att tagit på, Azlan är ju inte sugen på att ställa upp jämnt    men jag lyckades knäppa lite kort i alla fall.

 

 

Mina första skor

 

 

Blååååå himmel

 

 

Löven börjar bli gula

 

 

Gröna löv och svart/vit bakgrund

 

 

Och så världens vackraste ögon   

 

Nä, det var allt för idag, imorgon kanske det blir lite fler kort man vet ju aldrig   

 

Puss å kram!

Av miiinis - 5 september 2012 08:13

Här var det längesen det hände något, på bloggen alltså   . Motivationen har liksom inte infunnit sig, men ni börjar väl bli vana vid detta laget. Det har väl inte hänt något speciellt, har faktiskt varit ute i skogen å plockat kantareller. Första gången vi var ute, så verkligen SPÖregnade det, så jag hade inte en gnutta smink kvar (hade varit till stan innan) men jag fick allt ihop en halv Ica kasse   . Sen var vi ute härom dagen, så då blev det lite till, alltid lika gött att ha i frysen. Men det som inte är lika gött, är dessa jävla äckliga fästingar. Igår kväll, så tyckte jag att min percing skavde väldigt å det brukan den inte göra, så när jag kom hem så kollade jag, å vet ni vad jag hade i naveln???? Jo, en JÄVLA ÄCKLIG FÄSTINGJÄVEL!!!!!

 

Ja, ja, nog om detta. Har även testat lite olika funktioner på min kamera, lite fränt tycker jag

 

     

 

Och i fredags så hade vi finbesök på baksidan utan mamma älg å hennes 2 bäbisar, lyckades bara ta bra kort på kalvarna

 

   

 

Nä, nu har inte jag tid med er längre, ska ta å fixa i ordning mej inför jobbet. Men ha en underbar onsdag!!!

 

Puss å kram!

Ovido - Quiz & Flashcards