miiinis

Alla inlägg under december 2012

Av miiinis - 16 december 2012 19:36

Skulle ha bloggat i flera dagar nu, men orken å lusten har inte infunnit sig.

 

Tänkte berätta om våran Stockholmsresa och julbord med jobbet...

 

Förra lördagen så bar det iväg till Stockholm, vi åkte från Klingan ca 9:30 och vi var alla laddade upp till tänderna, typ    När vi nästan hade kommit till Karlstad så var det dax för glögg   , det var ju kallt ute å vad passar bättre än varm, go glögg då. Det fanns glögg med både och utan ......    Dom flesta valde med, konstigt! 

 

           

 

Innan Örebro var det dax för första kisspausen, så jag tyckte att vi höll oss länge ändå. Sen var det dax för smörgåsar å dryck. Väl framme i Stockholm, så skulle vi åka till Centralstationen å hämta upp Linda, som varit i sälen med familjen. Jag å Peter gick för att möta henne, så hon blev allt jäkligt glad över att få se oss. Sen var det bara att åka till Årsta brygga, för att sen bli hämtade i militärbåt å vidare ut till Märsgarn. Å satan i gatan va kallt det var, båten kunde bara ta 10 pers åt gången, så medans vi väntade på att vi skulle bli upphämtade så tog jag ett gruppfoto

 

 

 

Sen äntligen så kom båten å hämtade oss. När vi väl satte oss i sätena så satt man där   

 

   

 

När vi kom fram till Märsgarn så fick vi varm glögg och blev uppdelade i 3 lag, för vi skulle gå tipspromenad innan vi kom fram dit vi skulle sova. Kallt som busen var det men det var supermysigt, dom hade även vätskekontroll, om ni undrade alltså   

 

Väl framme där vi skulle sova så fick vi välja rum, jag å Linda hittade fort ett rum för 2 och jag är tacksam över att jag inte behövde sova själv, dom säger att det spökar där... Varmkorv å bröd och dryck fick vi innan, så vi inte skulle svälta ihjäl innan julbordet. Och när alla väl kommit dit, så att vi där som en enda stor familj å bara myste. 

 

         

 

Sen hade jag å Linda, fast mest Linda, en överraskning till våra kära arbetskamrater.. EN LEK! Dom skulle flytta bomullstussar med näsan över på ett fat, liiiiite småroligt var det allt

 

 

 

Sen kl 19 var det dax för julbord, å jösses så mycket gott det fanns. 

 

         

 

Vi åt så våra magar stod i sju hörn eller nått, super super trevligt hade vi det. Å Gunsan hon spexade typ heeela tiden

 

 

Hon var väääääldigt sugen på att åka skidor   

 

Sen gick vi upp till "vårat" hus å bara satt å tjötade å drack. Jag, Lagge å Ann-charlotte, vi gick å la oss 02:15 så liiiiite trött i ögonen var jag allt när vi gick upp på morgonen. Vi fixade i ordning oss för att sen gå ner å käka frukost innan vi skulle åka tillbaka till Årsta brygga för att sen ta färjan till Utö å julmarkanden.

 

Det var så jäkla kallt så jag orkade inte ta upp kameran å ta kort, jag tog ett enda kort å det var utsikten från Cafét som vi satt på

 

 

 

Det var en supertrevlig helg med ett supergäng, tusen tack cheferna som bjöd oss på detta!

 

Å det hände faktiskt lite kusliga saker där vi sov på natten, Emma vaknade av att stolen som hängde på skrivbordet gungade och sen hörde hon att det droppade. Anna sov inte mycket den natten, för i hennes å Niklas rum "sprakade" det å hon vaknade av att det var ljust i rummet som sen gradvis blev mörkare. Ja, undrar vad det var för något. Göran såg att mattan i trappen rörde sig. Men själv sov jag som en liten lammunge

 

På Märsgarn så var det 33 sjömän som omkom i en olycka, så troligtvis så var det några av dom som hälsade på, men ni måste hålla med om att det är lite kusligt.

 

Nä, det var allt för den här gången, i morgon ska vi åka å hälsa på Azzes bäbisar igen.

 

Puss å kram!

 

 

 

 

 

 

 

Av miiinis - 2 december 2012 18:57

vintern alltså    Idag har det varit en helt underbar vinterdag, ca -10° och strålande sol. Det är som gjort för att gå ut å fota men jäklar va kallt det var, buuuurrrrrr!!!! Lyckades knäppa några kort på pipparna innan jag frös in   

 

         

 

Det får bli allt för idag, har en sån fruktansvärd bloggtorka så det finns inte. Ha en fortsatt underbra 1:a advent

 

Puss å kram!

Skapa flashcards