miiinis

Alla inlägg under april 2013

Av miiinis - 17 april 2013 07:57

I söndags så var vi in till stan en sväng, har varit lite sugen på att skaffa mej ett objektiv som man kan ta bra porträttbilder med. Så vi åkte till El-giganten å kollade, och hur slutade det då?! Jo, jag hade med mej ett hem   det blev ett Sony DT50mm F1,8. 

 

Dom här korten tog jag....

 

     

 


Och dom här tog Jonny...

 

   

 

Så nu är jag jättesugen på att ta porträttbilder, så är det någon som vill ställa upp, så är det bara att hojta till.

 

Puss å kram!

Av miiinis - 14 april 2013 10:14

Hjälp va dålig jag har varit att uppdatera här då   men varken lusten eller orken har infunnit sig. Det har varit mycket på jobbet å sen så har vi ju lillfis (Fiona) så när man väl kommer från jobbet, vill man umgås med familjen. Men jag gör väl ett nytt försök.

 

Vad har hänt här då? Inte så mycket, jo vi har varit ner till sjön å tagit kort på isen. Har aldrig sett isen så förut, så där var vi på skärtorsdagen å långfredagen å fotade. På långfredagen var Sandra hit, så vi drack lite vin, tölade å såg på film. På påskafton var vi till mamma å pappa å käkade och som vanligt åt jag för mycket. Tog kort på deras "stora" husdjur, å fotade syrran med "prinsen" Vill så gärna lära mej hur jag tar bra porträtt, så jag har skickat efter 3 fotoböcker, så vi får väl se om jag kan bli bättre. 

 

Sen har vi beställt nya objektiv, såna där STORA, så man kan ta bra kort på pipparna tex, så det ska bli spännande när dom väl kommer. Men nu ska jag inte uppehålla er mer med töl, utan slänger upp lite bilder istället. 

 

Från skärtorsdagen:

 

       

Det var helt fantastiskt nere vid sjön då

 

Långfredagen:

 

       

Det var mäktigt att se hur isen kan forma sig

 

Påskafton:

 

     

 

Sen har jag å Jonny skaffat oss en fotosida också, www.tajjans.weebly.com 

 

Puss å kram!

Ovido - Quiz & Flashcards