miiinis

Alla inlägg under december 2015

Av miiinis - 21 december 2015 18:41

Ja förut var det nära att det skulle bli en granfri jul, precis som Jonny vill. Men som tur var så gick det bra.

 

Igår så tog jag in julgranen och satte i ljusslingan (jag hade testat den så att den funkade) men när jag höll på att klä den, så märkte jag att det var ett ljus som var svart. Men det funkade ju så jag fortsatte, upptäckte ett till som inte lös men slingan lös ju. Sen när jag var klar med granen så gick jag för att hämta tomtarna och då ropade Jonny på mej. SLINGJÄVELN hade slutat att fungera.    Gissa två gånger om jag blev sur!!!! Så idag var det bara att inhandla en ny. 

 

Kom hem, plockade ur den nya slingan ur förpackningen, fixade till så att jag kunde lätt sätta i ljusen. Sen skulle Azze ut, släppt ut honom och fortsatte. Men nu är det ju så här, att lilla Azze ville ju inte vara ute speciellt länge, så jag fick ju lägga ner slingan på stolen för att gå å släppa in honom. Sen lyckades ju den lilla smidiga bullen att hamna mellan mej, ljusslingan och granen!!!! Det var sååååååå nära att hela jäkla granen for i golvet men jag lyckades fånga den, försöka få ur Azze ur sladden, för att sen skicka ut honom i hallen, sätta i ljusen och sen fick jag allt gå å hämta lilla Fido (dammsugarn) för det var ju en kula som gick åt h-vete. Men nu är alla ljus i och det lyser så mysigt i storrummet. 

 

 

 

Puss å kram!

Av miiinis - 20 december 2015 17:16

Igår så skulle vi på klingan iväg på en överraskningsresa, och vi hade ingen aning om vart vi skulle. Det hade kommit upp en lapp när vi var i Thailand med Susan hade varit snäll och anmält mej också. I alla fall så skulle bussen gå från klingan kl 9 igår morse. 

Vi var ca 20 st som skulle iväg, så kl 9 stod det en stor buss och väntade på oss. Sen bar det iväg.

 

Anna hade gjort en liten tävling och dom svaren som blev, det var dit vi skulle. Så vi började med ett stopp i Tanumshede på Ica affären Hedemys, där fick vi lite info om butiken och en liten rundtur sen blev fick vi kaffe och winerråtter. Å dra åt h..... vilka underbart goa winerråttor men det blir ju skillnad när det är bakat på smör. 

 

Nästa stopp blev i Munkebäck och yttligare en ica butik, deras delikatess var helt fantastisk! Man fick ju lite inspriation om man säger så.... 

 

Och det sista stoppet blev utanför Gotia Towers i Göteborg, där hade vi ett hotellrum som vi kunde använda och byta om i till kvällens show. Dom hade bokat biljetter på showen Stjärnklart med Robert Gustafsson, Lisa Nilsson, Zara Larsson, Anders Berglund och Magnus Uggla. Innan showen så var det dax för middag, å herregud vilken go mat. Slänger ut lite bilder från dagen igår och kvällen.

 

                             

 

Vi var hemma i Grums kl 02:30 i morse. Tusen tack Ica klingan för en helt underbar dag och kväll.

 

Puss å kram!

Av miiinis - 14 december 2015 21:04

Har inte riktigt haft motivation att blogga om sista stället vi var på innan vi åkte hem. Men nu så har den dykt upp, motivationen alltså   

 

Vi bestämmde oss för att åka tillbaka till Bangkok 2 dagar innan vi skulle flya hem, känns lite bättre att vara där än att åka från Phuket samma dag som vi skulle hem, det blir ju en så fruktansvärt lång dag å natt då. I alla fall, så hade vi beslutat oss för att lägga ut lite mer pengar på boende dom sista nätterna och Jonny hade sett ett hotell med 55 (!) våningar. Jag lovar, jag bearbetade mej själv i 1 vecka över att vi skulle bo högt.

 

Hotellet Jonny hade sett heter Centara Grand at Centralworld, ett 5 stjärnigt mitt i smeten.

 

 

På taket har dom en utomhus restuarang, Red Sky, dit var inte vi, för man fick inte ha flip-flop och vi hade liksom inga andra skor med oss. Vi hade bokat ett litet dyrare rum, så vi hade separat incheckning. Grejen är den att incheckningen ligger på 23 våningen och eftersom vi hade sparat incheckning, så låg den på 51 våningen. Herre gud va högt!!! Tyckte det var lite läskigt när vi åkte upp till 51, gillar liksom inte hissar så mycket. I alla fall, på 51 våningen hade vi tillgång till en lounge, där det fanns snacks, kaffe, dricka, snittar, frukt, ja allt möjligt, och detta var tillgängligt hela dagen.

 

 

 

 


Ett litet urval av Afternoon Tea

 

Vårat rum låg på 48 våningen och dra mej baklänges, vilken utsikt!!! Vart man än tittade, så såg man aldrig slutet på Bangkok, fatta va stort det är. Vi tog kort både ifrån rummet och loungen, men bilderna gör sig inte rättvisa. Går liksom inte att få med alla ljus och alla intryck.

 

 

För att komma upp till våning 48 så var vi tvugna att använda vår rumsnycket för att kunna trycka på rätt våning, (det är dom guldiga knapparna som vi använde)

   

 

 


Utsikten från vårt rum, helt jäkla otrolig

    

Här har vi utsikten från våning 51 i loungen

 

Vi hade ju även pool på hotellet och den låg på våning 26. Sista dagen så ville jag ju försöka bättra på brännan in i det sista, så Jonny fick följa med mej ner till våning 26 (för jag vågar inte åka hiss själv) och sen när jag hade solat klart, skickade jag på facebook att han fick komma ner å hämta mej, han tyckt jag inte var riktigt frisk   

 

Dom på hotellt hjäpte oss att beställa taxi till flygplatsen, och vilken service! Taxichaffisen öppnade dörren och taxin fanns det vatten och även gratis Wi-Fi, rena rama lyxen även där

 

 

Det gick snabbare än förväntat till flygplatsen, så vi fick några timmar även där att slå ihjäl innan det var dax att gå ombord. Vi åkte med Qatars nya stora plan till Doha, 1:a klass och business class, hade egen ingång på planet. Och hjälp vilket stort plan, tyvärr har jag inget kort på hela planet, men jag har på ena vingen 

 

Fattar inte hur ett sånt stort plan kan lyfta....

 

Ni har väl inte somnat???? Då slutar jag för idag och vem vet, det kanske kommer mera....

Jag har i alla fall bestämmt mej för att fortsätta blogga här, istället för på hemsidan. För här kan jag även mobilblogga om jag vill.

 

Ha en fortsatt trevlig måndag

 

Puss å kram!

Ovido - Quiz & Flashcards