miiinis

Alla inlägg under mars 2016

Av miiinis - 10 mars 2016 19:54

Då har jag äntligen fått mej ett macroobjektiv, eller fått å fått, jag fick allt betala det själv. I alla fall, så hade Cyberphoto 15 % rabatt på alla Tamronobjektiv under helgen och eftersom dom kostar en liten slant, så blir ju även rabatten ganska bra. Det var Jonny som ringde och sa att dom hade rabatt, å då var jag ju inte sen att surfa dit å kolla. Så det hamnade ett macroobjektiv och en ringbelysning i vaurkorgen och nu har det hamnat hemma hos mej!!!!

 

Så igår kväll när jag kommit hem från jobbet, så var jag ju tvungen att testa (va trodde ni? Att jag skulle vänta tills idag eller?!) Dom korten blev inge vidare om man säger så, var supersvårt att ta kort utan stativ och ljuset var ju inte heller det bästa, fast jag hade ringbelysning. Men idag så har jag fotat hejvilt! 

 

 

Den första som fick leka modell, var en tulpan som hade gått av och jag var ju bara tvungen att spruta lite vatten på den också, så det blev fina vattendroppar. Det jag har lärt mej idag är, ska man ta kort på vattendroppar, ska man INTE ha ringbelysning på. För "ringen" syns (Ja Mia och Gunilla, den syns!) men jag blev rätt nöjd med kortet ändå.

 

 

Den andra modellen för dagen blev en kollikôtte. Här låg jag raklång på isen å fotade (hoppas ingen såg mej) och den här är jag nöjd med. 

 

 

Tredje och sista modellen för dagen, blev en torr, övergiven blomma. Vet inte hur många bilder jag tog, för precis  när jag fått in skärpan, så började det vicka lite i blomman å då var det kört. Blev ganska bra ändå.

 

Så nu får ni stå ut med macrobilder, eftersom det inte funkar med frusna såpbubblor längre.

 

Ha en forsatt trevlig kväll!

 

Puss å kram!

Av miiinis - 5 mars 2016 19:19

Då har jag varit iväg och införskaffat mej ännu en majalykta hos Interiörboden i Grums. Bara älskar dessa underbart fina lyktor och det bästa med allt är, att det går 10 % till Barncancerfonden. Så nu är det bara att ni sticker iväg och handlar Majalyktor. 

 

Det finns så många fina lyktor så det är svårt att välja, men den som jag köpte häromdagen blev en med texten "I love you to the moon and back" 

 

 

 

Ha en underbar lördagskväll

Puss å kram!

Ovido - Quiz & Flashcards