miiinis

Direktlänk till inlägg 29 maj 2016

Ännu mer macro

Av miiinis - 29 maj 2016 05:43

Jag har totalt snöat in på att ta macrokort, det är hur kul som helst. Fast det är hur svårt som helst också, för nästan varje gång jag har gått ut för att fota, så har det blåst och hur lätt är det då att ta macrokort? Inte speciellt lätt, så det gäller ju att ha tålamod å det är väl kanske inte riktigt min starka sida ;) För oftast när jag tar kort, så tar jag ju inte stativet med mej, tycker väl att det är lite bökigt att dra med sig det ut men det går ju sååå mycket lättare att fota då. För även om man tycker att man är stadig på handen, så är man inte det utan det blir VM i skak, å då blir ju inte korten klara utan det blir mest en "sudd" till bild.

 

I fredags när jag skulle släppa in Azze, för att gå å duscha, så såg jag en nyckelpiga på pionen på baksidan, å då fick allt duschen snällt vänta, var ju bara tvungen att gå att hämta kameran å fota lite. Å som vanligt tog jag inget stativ med ut, utan satt där på knä å försökte vara stadig på handen. Jag lyckades till slut i alla fall...

 

 

Men hur många kort jag tog innan jag lyckades, säger jag inte   

 

Sen igår eftermiddagskvällningen så gick jag ut (hör å häpna) med stativet, skulle ta på en maskrosknopp som hade blommat ut, tog ett kort, kollade i kameran å såg att det satt nått kryp på den. Så då fick lilla krypet agera modell, jag tror det är en bärfis men jag är inte riktigt säker.

 

 

Mitt macro objektiv är ett väldigt bra köp, sen jag fick hem det så har jag nästan bara fotat macro. Hade väl en plan idag att jag skulle gå ut nu på morgonen å fota lite, eftersom det vanligtvis inte brukar blåsa (så mycket i alla fall) men jag tror bestämt att den planen gick åt h-vete. Men känner jag mig själv rätt, så är det nog jag som sitter där ute på backen å försöker i alla fall. 

 

Detta var allt för nu, men man vet ju aldrig om det blir ett senare blogginlägg idag, med macrokort

 

Puss å kram!

 
 
Anna

Anna

29 maj 2016 09:18

Jättefina bilder! Men vad ska man välja om man köper ett macro? Jag har ingen som helst koll där!

http://annamyren.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miiinis - 31 januari 2019 21:04

Att börja blogga alltså, det är väl typ 3 år sen sist.    Idag så har jag, mamma och Gunilla varit iväg på ett Mary Kay party hos goaste Angelica, där vi bla testade på en kolmask, har inte riktigt bestämmt mig än om jag ska lägga upp en bild ell...

Av miiinis - 24 juli 2016 22:14

Ikväll är det en helt fantastisk kväll. Sitter just nu ute på farstun och bloggar och det är ljummet ute, den svenska sommaren kan inte bli bättre än så här.    Igår kl 14:30 så stämplade jag ut på 4 veckors semester och till möran, så går Jonny ...

Av miiinis - 16 juni 2016 21:30

Ja då var den här torsdagen nästan slut, ska alldeles strax hoppa i sängen å ha en dejt med min kudde (om jag får ha den ifred   ) Dagen idag har gått superfort, precis som alla andra dagar när man är ledig. Har varit till bästaste frissan Marie och ...

Av miiinis - 6 juni 2016 21:15

Ja i lördags så var det dax för det årliga hästsläppet. Å vilken skillnad på väder jämnfört med i fjol. Klarblå himmel och strålande sol, kan det bli så mycket bättre?! Tror inte det, för det var alldeles lagomt inte för kallt och inte för varmt. Myc...

Av miiinis - 4 juni 2016 07:10


Först å främst vill jag tacka alla, som varit in å läst min blogg. Hade 100 besökare den dagen jag skrev om Godhjärtade människor! Och tack till er som delade min blogg på Facebook! TACK!!!!   Ja nu är det äntligen helg och som vanligt när Jonny ...

Skapa flashcards