miiinis

Alla inlägg under juni 2011

Av miiinis - 30 juni 2011 05:56

Tänk att det ska vara så svårt att bestämma sig för vilken bild på Azlan som jag ska tatuera in. Härom dagen så tog vi X antal bilder på honom, lyckades vi få något bra kort, så var det för mörkt. Jag har i och för sig 2 bilder som jag funderar på men jag vet inte.

Jag vill ju att det ska vara det perfekta kortet, för det ska ju ändå sitta på mig för resten av mitt liv. Så det är väl inget annat än att han får leka fotomodell en stund till   


Detta är det ena kortet jag funderar på


Och detta är det andra...


Snacka om att det är svårt att välja men men, det är bara att fortsätta att fota honom, för jag har ju några veckor till att bestämma mej.


Puss å kram!   

Av miiinis - 14 juni 2011 20:47

För en gångs skull så har jag fått mycket gjort när jag har varit ledig. Det började igår eftermiddagskvällningen, att jag storstädade tvättstugan, vet inte riktigt när jag gjorde det sist   . Och idag så har vi varit till soptippen 2 gånger med en massa skit. Rensat garaget och även förrådet, så det känns jätteskönt. Och efter vi hade varit på tippen så tyckte jag att vi var välförtjänta av en glass, så det blev en mjukglass å jösses så gott det var.


Sen var jag allt in till stan igår å köpte skorna, men Jonny kunde inte förstå hur jag kunde tycka att dom var sköna att gå i. Men va då?! Det är ju bara 8½ cm klack och sen så ska ju inte han gå i dom    utan det är ju jag.


Det där med att ångra sig att man inte köpt något, fast att man tycker att det var hur bra som helst på alla sätt å vis, ligger nog ett släktdrag. Syrran är precis likadan. 


Puss & kram!



Av miiinis - 12 juni 2011 10:14

Igår så var jag å Gunilla (www.nillssykatt.blogspot.com) in till stan och shoppade lite.


Grejen är den att i fredags när jag slutade så åkt jag å Jonny till stan för att han skulle köpa ett XBOX 360, och det gjorde han men spelet han köpte blev fel. Det liksom funkade inte i Xboxen men det är väl inte så konstigt, han hade köpt ett PC spel. Så jag var tvungen att åka in å byta till rätt sort och då ringde jag min syster å frågade om hon ville med till stan och det ville hon.


Var först in på Skopunkten, provade ett par skitsöta pumps men tror ni jag köpte dom eller?! Nej, så när jag kom hem så ångrade jag mej, så när vi hämtar bilen till veckan så går jag in där å köpter dom.


  

(Bild från www.skopunkten.se)


Sen gick vi vidare till Gina och där blev det 2 linnen/tubtoppar. Har ju hittat en kanon axelbandslös BH, så nu shoppar jag tubtoppar som aldrig förr   


     

(Bild från www.ginatricot.com )


Sen blev det allt en tur till Ikea också, inte för att jag skulle ha någonting där men lite blev det i alla fall. 1 fleecfilt, 1 påse med MM och 3 grytor. Vi hade plan på att vi skulle fika på Ikea men satan va folk, så vi åkte hem till Gunilla å fikade där istället. Å jösses va gott det var med kaffe. Sen kom Patrik, Jenny å lilla Rasmus, för Gunilla skulle vara barnvakt till godingen.


Nä, nu är det dax att skutta i bikinin å lägga sig ute i solen å steka lite. Ha det gött alla goa


Puss å kram!

Av miiinis - 7 juni 2011 17:09

Jag får nog snart magsår eller nått. Har nu försökt få ut medicin i 1 vecka, först så har dom den inte, dom beställer, sen får dom fel leverans kom tillbaka imorgon, nä, vi har inte fått något nu heller men kom på tisdag.


Och idag är det tisdag och inte faan har min medicin kommit   . Var in på apoktekt på luchen idag och då upplyste dom mej om att dom inte har någon leverans idag, men hallå för i h-vete, ni måste väl ändå veta när ni har leveranser eller?! Jag blev helt vansinig, var nog inte deras bästa kund (men det skiter jag i) då förklarar dom för mej (igen) att deras leverantör har bytt datasystem bla bla bla.... Ja, det har dom redan sagt men jag blev faktiskt lovad i lördags att min medicin skulle komma, IDAG TISDAG. Vilket den inte har gjort. Dom skulle kolla med doktorn om jag kunde få någon annan styrka, så jag gick tillbaka vid 16 när jag hade slutat.


Fick vänta en bra stund innan idioten skulle hjälpa mej, då gick han och hämtade 50 mg och sa att jag kunde ta 4 om dagen istället och vad får jag se då??? Jo, dom har ju inte alls fixat den medicinen jag ska ha, utan den billigare sorten och då brann det ska jag lova. Berättade för idioten att jag ska ha den medicinen som läkaren har skrivit ut och ingenting annat. "Ja men då får du ju betala mellanskillnaden på 265 kr" OCH? Han vet väl för faan inte vad jag har för ekonomi och jag sa till honom att ni kanske ska ta och fråga kunderna vilken sort dom vill ha. Då visade det sig att dom inte alls har beställt det som läkaren skrivit ut, utan den billigare sorten. Hur jävla svårt kan det va?????


Så på torsdag eftermiddag ska min rätta medicin finnas där och gör den inte det, då exploderar jag ordentligt. Man ska väl inte behöva bråka om vilken medicin man vill ha eller hur? Och det måste ju vara någon skillnad på en som kostar typ 300 kr och en som kostar 70 kr, eller?


Puss å kram!



Av miiinis - 6 juni 2011 16:29

Tänk på handikappad man blir när det är strömavbrott. Allting som man har tänk att göra just då, behöver ström, idag skulle jag ha tvättat å städat bilen men det sket sig. Har i och för sig legat ute å solat 1 timme och kan ni gissa vad termometern visade på baksidan? 49 grader, snacka om att det var varmt. Just nu så går åskan runt om, det är jag väl glad för så att den inte går precis rak över här eftersom att Jonny jobbar. Men jag skulle inte bli förvånad om det blir så i alla fall. Hjälp va kaffesugen jag är, får nog ringa mamma å pappa om dom inte kan komma ner med lite, hmmm. Ja så får det bli.Puss å kram!

Ovido - Quiz & Flashcards