miiinis

Direktlänk till inlägg 23 november 2014

Fotomässa i Älvsjö

Av miiinis - 23 november 2014 10:00

Igår så åkte jag å Jonny till Stockholm för att gå på fotomässan i Stockholm. Sagt å gjort, kl 7 hade vi sagt att vi skulle åka å 6:55 kom vi iväg. Så det var bra gjort av oss, nu är det så att både jag å Jonny vill gärna vara ute i god tid, oavsett vad vi ska göra. Jag körde första biten eftersom jag inte vill köra när vi närmar oss Stockholm. Så vid Arbog så var jag in å köpte mej kaffe och vi bytte. 

Gick superbra hela vägen till Älvsjö, jäkligt mycket bilar överallt, satt bredvid å var halvsvett    När vi kom fram till Stockholmsmässan så var det ju detta med att hitta parkering också, å kan ni tänka er, vi hittade en plats precis bredvid mässan. Snacka om tur!

 

Vi hade tagit med oss våra kameror, för dom hade sensorrengöring där, å det finns ju inte i närheten här, så då gäller det ju att passa på. Vi gick först till Sonys disk och jag kunde lämna in min kamera utan problem, sen så gick vi bort till Canons disk, för att lämna Jonnys, men där var det fullt för dagen! Jäkla skit! Så Jonny gick bort till Sonys disk igen å ställde en dum fråga, fast det finns ju inga dumma frågor. Dom kunde inte göra rent den där, men en kille följde med oss till Canon, så vi fick prata med högsta hönset. Så vid 14:30 tiden skulle vi komma tillbaka, så skulle dom se vad dom kunde göra. 

 

Så då hade vi ett x-antal timmar inne på mässan. Vi var iväg å hörde på en föreläsning om hur man kommer igång med lightroom (redigeringsprogramet som vi har) och sen så shoppade vi allt lite också. Det blev en ritplatta, som man använder när man redigerar bilder, den kommer vi få hemskickad, för den var slut. Å sen så har vi pratat om att skaffa en batteriedriven blixt, som vi kan ta med oss ut när vi ska ta kort. För det är en jäkla skillnad att använda blixt även ute. Pratade med en snubbe som hade studioblixtar, å han hade kändisar som köpte blixtar av honom, typ Bingo Rimér, å då är det ju inte skitsaker han säljer om man säger så. Han hade en blixt kvar på mässan till ett superbra pris, så den fick också följa med oss hem. Beställde även en softbox till blixten, å den kommer vi få hemskickad, å den fick vi för halva priset. 

 

Sen är det ju ganska otroligt, man åker typ 34 mil å så träffar man på någon som bara bor typ 3 km i från oss. Träffade på Rebecca Karlsson, hon var där med skolan och dom hade även en fotoutställning, det var första gången som en klass hade fått ställa ut där, från Klara gymnasiet i Karlstad. Superfin bild!

 

Efter fotomässan så skulle vi åka till Huddinge å hälsa på Jonnys moster Ann med familj, å där fick vi mat å kaffe. Vi åkte därifrån runt 20:30 å Jonny fick köra första biten, men vi bytte redan strax utanför Eskilstuna, för då var han supertrött. Sen satt han bredvid mej å snarkade heeela vägen hem. Så vid 00:30 var vi hemma igen, å då var det helt underbart att få snozza bulle. Hade haft lite lätt bulleabstinens typ hela dagen.

 

Detta var allt för idag, ha nu en fortsatt trevlig söndag

 

Puss å kram!

 
 
Gunilla Kling

Gunilla Kling

23 november 2014 10:40

Åh så duktig som shoppade på fotomässan....stolt över dej.
Ni verkade ha haft en superduper dag.
kram

http://nillassykatt.blogspot.se

 
Madde

Madde

23 november 2014 18:24

Åh vilken bra resa detta blev. 👍
Nu kommer vi få se ÄNNU bättre bilder😊
Ni är ju såå duktiga.
Kram på er

http://bullterrieramy.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av miiinis - 31 januari 2019 21:04

Att börja blogga alltså, det är väl typ 3 år sen sist.    Idag så har jag, mamma och Gunilla varit iväg på ett Mary Kay party hos goaste Angelica, där vi bla testade på en kolmask, har inte riktigt bestämmt mig än om jag ska lägga upp en bild ell...

Av miiinis - 24 juli 2016 22:14

Ikväll är det en helt fantastisk kväll. Sitter just nu ute på farstun och bloggar och det är ljummet ute, den svenska sommaren kan inte bli bättre än så här.    Igår kl 14:30 så stämplade jag ut på 4 veckors semester och till möran, så går Jonny ...

Av miiinis - 16 juni 2016 21:30

Ja då var den här torsdagen nästan slut, ska alldeles strax hoppa i sängen å ha en dejt med min kudde (om jag får ha den ifred   ) Dagen idag har gått superfort, precis som alla andra dagar när man är ledig. Har varit till bästaste frissan Marie och ...

Av miiinis - 6 juni 2016 21:15

Ja i lördags så var det dax för det årliga hästsläppet. Å vilken skillnad på väder jämnfört med i fjol. Klarblå himmel och strålande sol, kan det bli så mycket bättre?! Tror inte det, för det var alldeles lagomt inte för kallt och inte för varmt. Myc...

Av miiinis - 4 juni 2016 07:10


Först å främst vill jag tacka alla, som varit in å läst min blogg. Hade 100 besökare den dagen jag skrev om Godhjärtade människor! Och tack till er som delade min blogg på Facebook! TACK!!!!   Ja nu är det äntligen helg och som vanligt när Jonny ...

Ovido - Quiz & Flashcards