miiinis

Alla inlägg under februari 2016

Av miiinis - 24 februari 2016 21:34

Bullterrierkillen jag skrev om igår, Frank, har fortfarande inte kommit tillrätta. Det gör så ont att han inte har kommit hem än. 

 

 

 

Så snälla alla Uppsalasbor, håll ögon och öron öppna. Så håller vi alla tummar och tassar att Frank snart är hemma hos sin familj.

 

Puss å kram!

Av miiinis - 23 februari 2016 21:03

det här med bloggningen alltså. Var lite småflitig i början av året eller var det i början av februari? (Tänk vilket jäkla bra minne man alltså.) Just nu så har jag lite bloggtorka fast ändå så vill jag blogga (hur det nu går ihop) vet bara inte riktigt vad jag ska blogga om...

 

Jo, nu vet jag! Det är en bullterrier kille på 2 år som har sprungit bort från sin familj i Uppsala och det gör mej så ont att dom inte vet vart han är. Skulle det hända våra diamanter, så vet jag inte vad jag skulle ta mej till. Är inne på facebooksidan varje dag och hoppas lika mycket på varje gång att han ska vara hemma hos sin familj. Ovissheten måste ju vara fruktansvärd, stackars lilla Frank och hans familj. Han har varit borta i över 2 veckor nu, bullefolk från hela landet är engagerade i letandet, hoppas verkligen att han kommer tillrätta snart. Det gör verkligen ont i mitt mattebullehjärta. 

 

Från det ena till det andra...

 

Igår så hade vi fått en kommentar på vår hemsida www.nystuga.com från en tjej i USA, fatta det då! Man kan ju undra hur hon hade hittat dit, men hon tyckte att våra hundar såg mycket mer friska (är väl kanske fel ord) och starkare ut än hundarna där. Lite kul att få en kommentar från någon helt okänd.

 

Tar väl å slänger ut en bild på vår lilla fotomodell: Fröken Fis....

 

 

 

Med detta säger jag go natt!

 

Puss å kram!

Av miiinis - 20 februari 2016 06:59

När jag ändå har lagt upp bilder på Kevin Murphys fantastiska hårvårdsprodukter, så tänkte jag skriva lite om dom också. Jag har användt Kevins produkter i ca 1 år nu, började göra det när jag blev blondin igen. Jag började med schampot eftersom det silverschampot som jag köpt (annat märke) jag kunde inte använda det vid varje schamponering och det kan man göra med Kevins. I alla fall så var det inte schampot jag skulle berätta om utan om (måste vara världens, enligt mej) hårskummet.

 

Det heter Kevin Murph Body Builder Volumising Mousse

 

och sen jag började använda det, så behöver jag inte ha volympuder i håret och vilken skillnad. När jag använder volympuder så blir ju håret väldigt skitigt och när jag vaknar på morgonen så är det ingen vacker syn    Jag är ju ingen skönhet när jag vaknar nu heller men jag har inte den fruktansvärda morgonfrilla som jag haft förut. Med denna mousse så får jag både volym och stadga i håret och det är bara att fixa till frillan och ha i hårspray sen. 

 

Jag betalade 259 kr för denna stora flaska och den köpte jag hos min frisör Marie på Salong E & M i Skåre och det är det bästa skummet jag någonsin haft. 

 

Nu ska jag inte uppehålla er mer idag, ha en trevlig helg!

 

Puss å kram!

Av miiinis - 11 februari 2016 20:05

Skrev i förra inlägget att jag hade glömt bort att fota den otroligt snygga löpare, som vi fått av min syster. Men nu så är det gjort. Syrran var så ivrig att lämna över löparen att hon glömde ta kort på den, men då fick ju jag äran att göra det istället   

 

Så idag riggade jag upp i studion och började ta kort men vad händer då?! Jo, batteriet till blixten tar slut, herre gud vilken skräll, eller inte! Så det var bara att ta bort allt, ladda batteriet för att sen några timmar senare börja om från början. Hade en liten tanke att jag skulle fota löparen tillsammans med Azlan och Fiona, men dom var inte sååååå sugna på att posera idag, Azlan la sig åt fel håll, Fiona såg ut som hon sålt smöret och tappat pengarna. Så det blev bara en tanke. Om ni vill se vilka kort syrran har använt sig utav, så gå in på www.nillassykatt.blogspot.se och kolla.

 

Här kommer i alla fall kort på löparen, vi börjar med Azlan...

 

   

 

Fiona...

 

   

 

Herregud va svårt det var att ta kort på en löpare, första gången jag gör det. Visste inte riktigt hur jag skulle göra för att göra den rättvis, korten blev så där. Bättre lycka nästa gång eller va säger ni?!

 

Puss å kram!

Av miiinis - 8 februari 2016 22:18

Eller rättre sagt ett försök. Fick idén häromdagen att jag skulle försöka mej på produktfotografering, tänkte att jag skulle fota mina hårvårdsprodukter och igår så slog jag till å fotade lite. Jonny fick hjälpa mej att ställa in blixtarna och justera ljuset så att det skulle bli rätt, för det ska ju inte vara med några skuggor och så. Men eftersom det är första gången jag testar så blev det som det blev. 

 

Hade ställt trälådor under fotobakgrunden och dom är ju inte helt plana, så bilderna på både hårvårdsprodukterna och ansiktscremerna står dom lite snett, men nästa gång så vet jag vad jag ska göra för att få dom raka. 

 

Och lilla fröken Fiona skulle vara med heeeela tiden och när hon insåg att det inte var henne jag skulle fota, så la hon sig bredvid mej och surade!!! Snacka om att vilja vara med på bild alltså och hennes far är precis raka motsatsen. Skulle egentligen ha tagit kort på vår fantastisk snygga löpare som min syster har gjort men det glömde jag bort. Men jag lovar, att så fort jag tagit kort på den kommer jag lägga ut den här, den är såååååååå snygg!!!

 

Är ni sugna på lite "produktfotograferings" bilder?!

 

  

Fantastiska produkter från Kevin Murphy. 

 

 

Kanonsköna ansiktscremer

 

 

Jonnys kamera

 

 

Jonnys Time Laps Camera

 

Och till sist några kort på fröken Fiona, fick ju ta några på henne också, så hon inte skulle sura ihop totalt   

 

   

 

Det var allt för ikväll

 

Puss å kram!

 


Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar

Skriv gärna en rad...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards