miiinis

Alla inlägg den 10 januari 2016

Av miiinis - 10 januari 2016 07:50

Det var ett tag sen jag la upp några bilder på Azlan och Fiona här. Azze är ju inte så där jättesugen på att vara med på bild, oftast så går han iväg så fort kameran kommer fram. Men igår, då var han lite sugen på att vara med. Jonny tog ett jättefint kort på Azze, det kan ni se på www.nystuga.com under fliken, Våra bullar. 

Vi testade med att ta kort inne med våra fasta objektiv, och jag måste säga, att det blev bra. Vi använde ingen blixt utan körde med ljuset som fanns och med lågt F. Inställningarna som jag körde med var f2.8, slutare 80 och iso 600.

 

 

Man får ju passa på att ta kort på Azze när han ställer upp.

 

Innan jul så blev jag lite fotosugen, så jag fixade lite i "fotorummet" och tänkte att jag skulle ta kort på Fiona när hon satt i stolen på en fårskinnsfäll och till slut så lyckades jag få till ett kort. Hon som alltid varit superpå att vara med på bild, verkar inte tycka att det är lika kul längre men förhoppningsvis så går det över.

 

 

 

Just nu så är jag inne i en svacka med att ta kort, tycker inte att jag får till korten. Och det spelar ingen roll på vad jag tar på, så blir dom inge bra. Var ut å tog kort då när det var så där kallt, det gnistrade och var jättefint, men tror ni jag fick med det då?! Nä, utan det blev bara tråkiga kort, lyckades nästan ta på snökristaller men det blev för mörkt, och hur jag än försökte ljusa upp bilden i Lightroom, så blev det bara skit! Så nästa gång, så får jag nog ta med blixten ut. 

 

Slänger ut ett kort på fröken Fis, som jag tog för ett tag sen när hon låg i sängen.

 

 

 

Detta var allt för nu, men vem vet, det kanske kommer mera senare idag. Lite snökort kanske?!

 

Puss å kram!

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar

Skriv gärna en rad...

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards