miiinis

Alla inlägg den 21 januari 2016

Av miiinis - 21 januari 2016 20:31

Satan va kul detta med bubblor var, kanske inte igår kväll/natt för då kunde dom dra åt h-vete, eller så var det kanske vintern som skulle det!?

 

Idag efter att jag å mamma hade kommit från stan, så bytte jag om till varmare kläder, ångrar mej att jag inte hade satt i motorvärmaren i bilen, så jag kunde åka ner till sjön för att blåsa bubblor å fota. Men istället gick jag ner mot sjön, å såg så många fina ställen där jag kunde blåsa bubblorna, meeeeen det tyckte inte bubblorna    Inte en enda höll, inte där jag ville ha dom i alla fall. Eftersom det var på eftermiddagen, så hade jag ju inte så lång tid på mej att fota bubblor i solskenet. Men jag lyckades få till någon i alla fall. 

 

Blir så frustrerad när man har en bild i huvudet och sen så blir det verkligen inte som man tänkt sig, då vill man nästan kasta kameran all världens väg (det skulle jag aldrig göra, gillar min kamera för mycket för det) men ni förstår vad jag menar. Å sen att det är så jävla kallt, gör ju inte saken bättre precis. Men det ska ju vara kallt på vintern men ändå...

 

Slänger väl upp några bilder på bubblor då...

 

   

Samma bubbla, samma bild, fast olika redigerade

 

   

Den här bubblan fotade jag i söndags, gjorde olika redigeringar och jag är faktiskt nöjd med båda.

 

Nu ska jag inte tråka ut er med mer bubblor idag, imorgon kanske det blir helt annorlunda. Ska iväg till Ida på Idis Salong och fixa till naglarna. Så det kanske är naglar som är på bloggen imorgon.

 

Puss å kram!

Av miiinis - 21 januari 2016 00:03

Nu kan vintern typ Dra åt helvete!! Har nu ikväll suttit ute i en snödriva, med både kamera å stativ och såpbubbelblandning, fått bubblorna att hålla men likt för-t inte fått enda bra kort!

 

Hade en bild i huvudet att, "å va fint det skulle va att ta kort på en bubbla i månens sken" )Ja det kanske går om man typ 1000 blixtrar med sig eller nått?! Nä, jag är inte bitter) Bylsade på mej massor av kläder, ut med kameran och stativet i högsta hugg. Valde ställe där jag skulle vara, ställde in kameran, tog några testbilder och började blåsa bubblor. Men sen sket det sig, bubblan höll i alla fall men VART VAR SKÄRPAN!!!! inte på mina kort i alla fall. Försökte länge å väl men det ville sig inte, tänkt "jag tar en landskapsbild istället" men tror ni det funkade då?! Absolut inte! Kamerajäv-n ville inte hitta fokus någonstans, då gav jag upp.

 

Så för att sammafatta det hela, här har jag gått ut mitt i natten, typ, nästan förfrusit fingrarna (jag hade vantar) blåst bubblor för glatta livet, fått dom å hålla, inte fått ett enda bra kort. Hur surt är inte det då? 

 

Så nu ska den här halvt stelfrusna människan gå å lägga sig! Go natt!

 

Puss å kram!

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards