miiinis

Alla inlägg den 17 januari 2016

Av miiinis - 17 januari 2016 17:29

Detta med bubblor var ju kanonkul, i alla fall när dom håller och inte går sönder så fort man tittar på dom. Vet inte hur många bubblor jag blåst idag, det blåste lite grann och då gick dom sönder direkt men några lyckades jag allt med. 

Ni vet den är känslan när man känner på sig att bilden blivit bra?! Den fick jag idag när jag satt ute i snön i motljus och blåste bubblor. Precis när jag hade tagit bilden så kände jag, att detta blev nog bra eller rättare sagt, jag tänkte för mig själv. Att blev den här bilden så bra som jag trodde den skulle bli, så blir den kanon. Jag nästan småsprang in för att lägga in bilderna på datorn, bara för att få se om jag hade rätt känsla och det hade jag!!! 

 

Bilderna blev verkligen så bra som jag trodde att dom skulle bli (herregud, ni kan ju tro att jag skryter) men jag blev verkligen nöjd över bilderna. Är ni nyfikna på hur dom blev???

 

   

 

Nog om bubblor för idag (tror jag   )

 

Puss å kram!

Av miiinis - 17 januari 2016 08:48

Det var allt lättare sagt än gjort. Vet inte huuuur många bubblor jag försökt att få till, men till slut så....

 

Jag & Jonny är ju med i olika fotosidor på facebook och där hade dom lagt ut superfina bilder på frysa bubblor och det ville vi ju också testa. Man kan tydligen göra olika blandningar antingen med sirap eller med glycerol. Apoteket ska tydligen ha det men det fanns inte i Grums utan Jonny gick in på färgaffären och köpte där och jag lovar, nu kan vi blåsa bubblor tills vi dör eller nått, för det blev en hel liter. 

 

I alla fall, när Jonny kom hem så blandade vi i ordning detta, det ska blandas med diskmedel och vatten och sen ska det stå några timmar. Men vi var ju lite ivriga, så det fick bara stå en liten stund och sen bar det ut i kylan för att blåsa bubblor. Jag testade att blåsa med sugrör, visst det blev bubblor men dom höll inte. Lite frustrerad blev jag allt. Sen på kvällen gick jag ut för att försöka igen och då lyckades jag!!!! Men korten blev inte så bra med blixt, så jag la ner projektet den kvällen. 

 

Igår förmiddag gick jag ut å blåste igen, grannarna måste ju tro att man är helt koko, kryper där på alla fyra i snön och blåser såpbubblor. Men jag lyckades!

 

     

 

Nu har jag inte riktigt tid med detta längre, ska följa med mamma å pappa till stan en sväng.

 

Puss å kram!

Ovido - Quiz & Flashcards